![]() |
نام و نام خانوادگی: جناب آقای دکتر محمد حسین بیاتی سمت : ریاست دانشگاه عدالت پست الکترونیکی : bayati@edalat.ac.ir |
وظایف و اختیارات رئیس دانشگاه -اداره کلیه امور دانشگاه در چارچوب اهداف، وظایف و اختیارات آن با تاکید بر مبانی ارزشی انقلاب اسلامی -اجرای مصوبات و ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیات امنا -پیشنهاد ظرفیت پذیرش دانشجو برای هر سال و دوره تحصیلی به هیات امنا -پیشنهاد نمودار سازمانی و تشکیلات دانشگاه به هیات امنا -نظارت برحسن اجرای امور آموزشی، پژوهشی، فرهنگ، اداری، مالی و معاملاتی، توسعه ای و استخدامی دانشگاه بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه -پیشنهاد طرح ها برنامه های آموزشی، پژوهشی و غیرآموزشی -استخدام، انتصاب و عزل کارکنان آموزشی و غیرآموزشی داشنگاه بارعایت ضوابط، مقررات، ایین نامه ها و شیوه نامه های مصوب مراجع ذی صلاح -انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی به نام و حساب دانشگاه در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه -پیشنهاد آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه و شیوه نامه های اجرایی آن به هیات امنا برای تصویب -ارسال گزارش عملکرد سالیانه(فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی و…) دانشگاه به همراه ترازنامه مالی دانشگاه به هیات امنا -ارائه پیشنهاد توسعه فعالیت های علمی دانشگاه در زمینه گستر واحدها، رشته ها، ظرفیت ها و غیره به هیات امنا -نظارت دقیق و مستمر بر حسن اجرای اور تربیتی،آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی، بهداشتی، درمانی، خدماتی، استخدامی، انتصاب، مأموریت، اخراج، ترفیع و ارتقای اعضای هیات علمی، اداری و مالی، استخدام، جذب، مأموریت ارتقا و اخراج کارکنان و کلیه ارتباطات داخلی و بین المللی و هماهنگی واحدهای مختلف بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه و پاسخگویی به مراجع ذی صلاح و پیگیری اشکالات و تخلفات احتمالی و ارجاع آن ها به مقامات ذی صلاح -تعیین خط مشی اجرای دانشگاه بر اساس برنامه های راهبردی مصوب هیات امنای ذی ربط، برنامه ریزی و هدایت فعالیت های فرهنگی، تربیتی، آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، بهداشتی، درمانی، خدماتی و اداری و مالی دانشگاه در چارچوب برنامه های راهبردی تعیین شده -ارائه پیشنهاد تأسیس، توسعه،انحلال و ادغام واحدها با هماهنگی شورای دانشگاه به هیات امنای ذی ربط -ارائه پیشنهاد همکاریهای علمی با سایر موسسات آموزشی یا پژوهشی داخلی و خارجی به شورای دانشگاه برابر ضوابط و مقررات مربوطه -اجرای مصوبات و آیین نامه های آ موزشی، پژوهشی، اجرایی و پیشنهاد برنامه های راهبردی سیاستها، اهداف و خط مشی ها برای طرح در هیات امنا -استخدام،انتصاب و عزل کارکنان آموزشی و غیرآموزشی دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، اعضای حقیقی شورای دانشگاه و رؤسای دانشکده ها و موسسات و واحدهای وابسته و مدیران گروههای آموزشی و پژوهشی با رعایت مفاد آیین نامه جامع مدیریت دانشگاهها و مدیران استادی دانشگاه و با رعایت ضوابط، مقررات، آیین نامه ها و شیوه نامه های مصوب مراجع ذی صلاح -امضای کلیه اسناد و اوراق بهادار و تعهدآور دانشگاه و مسئولیت در قبال کلیه امور دانشگاه و حسن اجرای کلیه مصوبات هیات امنا در حدود مقررات مصوب و آیین نامه ها و بخشنامه های صادر شده از سوی وزارت متبوع و ابلاغ آن ها به واحدهای ذی ربط حسب مورد -تهیه، تنظیم و پیشنهاد بودجه تفصیلی سالیانه دانشگاه با رعایت مفاد آیین نامه مالی و معاملاتی و ارائه به هیات امنا و همچنین نظارت بر نحوه هزینه نمودن بودجه تخصیصی به دانشگاه -نماینده حقوقی دانشگاه نزد مراجع ذی صلاح -استیفای منافع و حقوق دانشگاه در مراجع قانونی (اعم از قضایی، اجرایی، اداری و …) به نمایندگی از دانشگاه -نظارت بر امور انضباطی دانشگاه(هیات علمی، دانشجویان،کارمندان) در چارچوب ضوابط و مقررات -ایجاد شورای مشورتی متشکل از پنج تن از اساتید شاخص و برجسته در حوزه های مختلف آموزشی،پژوهشی،فرهنگی و اجرایی (ترجیحا با مرتبه بالاتر از استادیار) |