FA EN AR
شنبه, 04 اسفند 1403
◉ بنیاد غیر دولتی و عام المنفعه حامیان دانشگاه عدالت ◉

نام و نام خانوادگی: جناب آقای دکتر رحیم باقری زیاری

سمت: رئیس معاونت اجرائی

ایمیل:bagheriziari@gmail.com

چکیده ای ازسوابق تحصیلی:

حوزه علمیه: اتمام دروس سطح حوزوی در نزد اساتید مختلف در شهر مشهد مقدس به شرح ذیل:

1-ادبیات عرب نزد اساتید حجت هاشمی خراسانی

2-فقه و اصول نزد اساتید آیت الله سعیدی کاشمری

3-اعتقادات و اخلاق و احکام نزد اساتید سید آقا موسوی نژاد و خزائی و فلسفی

4-شرکت در دروس خارج فقه حوزه علمیه خراسان مشهد حضرات اساتید میرزا علی آقای فلسفی و آیت الله مرتصوی وغیره

سوابق تحصیلی دانشگاهی:

1-کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی از دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی العالمیه تاریخ فارغ التحصیلی سال 1390

2-دکتری حقوق در رشته حقوق عمومی تاریخ فارغ التحصیلی سال 1397

سوابق آموزشی و پژوهشی:

1-تدریس در سالهای متمادی در دانشگاه علوم قضائی قوه قضائیه از حدود ده سال قبل تا کنون1401

2-تدریس در مرکز فقه و قضای اسلامی در سال 1397

3-تدریس در دانشگاه عدالت در سالهای 1399 تا کنون

4-تدریس در دیوان عدالت اداری برای قضاوت در سالهای 1396 تا 1398

5-تدریس برای مجموعه های کارکنان تامین اجتماعی در تهران و شهرستانها در سالهای 1396تا1398

6-تدریس در مراکز آموزشی دولتی برای مجموعه های مختلف در حوزه تامین اجتماعی سالهای 1397و 1398

سوابق پژوهشی:

1-تألیف کتاب جایگاه مراجع شعب قضائی در نظام حقوقی ایران چاپ شده

2-کتاب بررسی تطبیقی دولتی فرانسه و دیوان عدالت اداری ایران در دست چاپ

3-مقاله نگاهی به نظارت دیوان عدالت اداری بر مراجع شعب قضائی

چکیده ای از سوابق اجرائی:

1-دادیار دادسرای عمومی رودبار زیتون سال1371

2-رئیس حوزه قضائی لواسانات و رودبار قصران سال1379

3-رئیس  شعبه 268 دادگاه حقوقی تهران سال 1382

4-رئیس شعبه پنجم تجدید نظر دیوان عالی اداری سالهای 1392 لغایت 1394

5-مدیر گروه حقوق عمومی دانشگاه عدالت از سال 1397تا کنون

6-رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه عدالت از سال1398 تا کنون

7-قاضی و رسیدگی کننده به درخواستهای اعمال ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری سال1398

8-معاون اجرائی دانشگاه عدالت از سال 1400 تا کنون

9-دادرس علی البدل دادگاه حقوقی رودبار سال1373

10-عضو کمیسیون ماه77 شهرستان سنگر

و…

وظایف

-ابلاغ کلیه مصوبات، مقررات و آیین نامه های ابلاغی از سوی رئیس دانشگاه به واحدهای ذیربط و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای آن

-تدوین آیین نامه ها و دستور العمل ها و دستور جلسات مرتبط با وظایف معاونت جهت پیشنهاد به مراجع ذی صلاح برای تصویب

-نظارت بر حسن اجرای کلیه قوانین و مقررات مربوط به امور عمرانی، اداری، استخدامی مالی و معاملاتی، تشکیلاتی و پشتیبانی دانشگاه

-ارائه گزارش های توجیهی لازم به رئیس دانشگاه در خصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظارت

-شرکت در شوراها، کمیسیون ها، جلسات و اظهارنظر در مورد مسائل مختلف مالی و اداری در چارچوب مقررات و حفظ مصالح دانشگاه

-پیشنهاد افراد واجد شرایط برای تصدی سمت های مدیریتی در حوزه معاونت و مراکز آموزشی و پژوهشی تابعه و ارائه نظرات مشورتی در خصوص مسائل عمرانی، اداری و مالی و تشکیلاتی به ریاست دانشگاه

-مطالعه وبررسی نظام های منابع انسانی اعم از نظام های تأمین، بهسازی، نگهداری و کاربرد منابع انسانی و تلاش مستمر در جهت بهینه سازی ساختار سازمانی و ارتقای سرمایه انسانی دانشگاه

-تلاش مستمر در جهت بهینه سازی ساختار سازمانی و ارتقای سرمایه انسانی دانشگاه

-رسیدگی به هدف های اجرایی دانشگاه و چگونگی گردش کارها و روش های کار در واحدهای مختلف

-ایجاد هماهنگی بین فعالیت های مربوط به واحدهای تحت پوشش و اظهار نظر در خصوص رفع مشکلات موجود

-بررسی و ارسال صورت حساب ها و ترازنامه سالانه دانشگاه به هیات امنا

-بررسی و ارسال سازمان اداری و تشکیلات دانشگاه ها به هیات امنا جهت طرح و تصویب

-نظارت بر امور مربوط به اجرا ی نظام های حقوق و دستمزد مصوب دانشگاه و واحدهای تابعه اعم از کارکنان و اعضای هیات علمی بر اساس قوانین و مقررات، آیین نامه ها و دستورالعمل های مصوب

-نظارت بر مصرف صحیح اعتبارات جاری، عمرانی و درآمدهای اختصاصی مطابق بودجه های تفصیلی مصوب و قوانین و مقررات مربوط

-برنامه ریزی طرحهای کوتاه مدت و بلند مدت عمرانی دانشگاه و تهیه طرح جامع استقرار واحدها

-ایجاد هماهنگی به منظور اجرای برنامه های کارآموزی کارکنان دانشگاه و اجرای طرح های آموزش ضمن خدمت

-برنامه ریزی و نظارت بر نیازسنجی آموزشی کارکنان

-همکاری و مشارکت در برنامه ریزی برای بودجه ریزی راهبردی دانشگاه در صورت نیاز

-نظارت مالی بر تنظیم قرارداهای دانشگاه و حسابرسی های اداری و نظام مند کلیه واحدهای دانشگاه

-ارائه طرح ها و پیشنهادات لازم به منظور جلب کمک های مردمی و نهادها در جهت افزایش درآمد اختصاصی و نظارت و نظارت برنحوه مصرف آنها بر اساس آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه و سایر قوانین و مقررات مصوب

-برنامه ریزی و هماهنگی و نظارت بر تامین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه و انتخاب افراد شایسته با توجه به مقررات و طرح ریزی نظام جذب، بهسازی و نگهداری نیروی انسانی دانشگاه

-نظارت بر وصول و دریافت درآمدها و کمک های مردمی در چارچوب مقررات

-برنامه ریزی نیروی انسانی دانشگاه اعم از هیات علمی و غیر هیات علمی و اخذ مجوزهای استخدامی مورد نیاز از مراجع مربوط