اهم وظایف و فعالیتها
جمع بندی اعتبارات پیشنهاد شده توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات پیشنهاد شده در قالب فرم های مصوّب.
ابلاغ بخشنامه ی بودجه ی دانشگاه به واحدهای تابعه براساس ضوابط کلی تهیه ی بودجه کشور، خط مشی دانشگاه و مصوبات هیأت امنا
همکاری با دیگر واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه ی پیشنهادی آن ها.
برنامه ریزی و ارائه ی طریق برای بهبود روش های انجام کار و تحول اداری و بهره وری.
ارائه ی بودجه ی پیشنهادی به مراجع ذی ربط و دفاع از آن با شرکت در کمیسیون ها و جلسات مربوط.
انجام طرحهای مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی، ساختار نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی، سیستمها و روشهاي مورد عمل در دانشگاه.
تهیه ی پیش نویس موافقت نامه های جاری، عمرانی، اختصاصی و سایر منابع تأمين اعتبار.
بازبینی فصلی عملکرد واحدها و ارائه ی پیشنهاد ترمیم برنامه ی بودجه.
پیش بینی پست های سازمانی به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نياز دانشگاه.
مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیري از تکرار وتداخل وظايف دانشگاه.
ابلاغ بودجه ی مصوب به هر یک از واحدها و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها با توجه به اعتبار مصوب و دریافت عملکرد.
بررسی و انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تنظیم بودجه دانشگاه.
بررسی سیستم ها و روشهای اجرائی موجود دانشگاه واصلاح یا تغییر آن ها و بهینه سازی اقدامات موجود.
تهیه و تنظیم آمارهای لازم در باره ی فعالیت ها و نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه به منظور اعمال نظر صحیح ومنطقی در مديريت دانشگاه و اطلاع رساني آمارهاي توليد شده.
بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آن ها با توجه به توسعه ی دانشگاه.
برنامه ریزی برای بهبود مستمر مدیریت و افزایش بهره وری در فرایند آموزش تحقیق و فناوري با عنايت به شايسته سالاري، ابتکار،خلاقيت و افزايش مشارکت و انعطاف سازماني.
انجام طرحهای مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آئین نامه های داخلی دانشگاه با هدف ساده سازی وهماهنگ ساختن آنها.
– برنامه ریزی و نظارت در زمینه بررسی سیستمها،روشها و رویه های مورد عمل در دانشگاه و انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح و بهبود آنها با هدف افزایش رضایتمندي کارکنان و ارباب رجوع ، تسهيل در انجام کارها و انطباق با نيازهاي جديد.
– پشتیبانی،هدایت و نظارت برفعالیتهای بهره وری و تحول اداری دانشگاه.
– برنامه ریزی جهت اجرای مصوبات شوراها و کمیسیون بهره وری و تحول اداری دانشگاه.
– ارزیابی عملکرد و تهیه و تنظیم گزارش ادواری از اجرای برنامههای تحول اداری و بهره وری در دانشگاه.
– اجرای برنامه های آموزشی،کارگاههای آموزشی، برگزاری سمینار و گردهمائی در ارتباط با تحول اداری و بهره وري.
– تهیه و تنظیم ساختار سازمانی (نمودار ، شرح وظایف و پست های سازمانی) متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهاي تابعه ي دانشگاه با همکاري واحدهاي ذي ربط جهت ارائه به هيأت امنا.
– انجام اقدامات لازم جهت ابلاغ ساختار سازمانی مصوب به واحدها پس از تصویب هیئت امناء.
– بررسی پیشنهادهای واحدها در مورد تغییر و اصلاح پست های سازمانی و شرح وظایف و تهیه ي گزارش هاي لازم و انجام اقدامات ضروري جهت رفع مشکلات سازماني آن ها.
– مطالعه و تشخیص نیازهای آموزشی و کارآموزی کارکنان و اجرای برنامه های آموزشی برای کارکنان مزبور.
– مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان.
– تشخیص و تعیین رسته و رشته ی شغلی پست های سازمانی دانشگاه با توجه به طرح های طبقه بندی مشاغل.
– شرکت فعال و اظهار نظر پیرامون مسائل مطروحه در شوراها و کمیته های مربوط.
– جمع آوری کلیه ی آمارها و داده های مورد نیاز دانشگاه
– تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره ی فعالیت ها، نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه به منظور اعمال نظر صحیح ومنطقی در مديريّت دانشگاه.
– همکاری با اداره کل اداری و مالی در برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد با مهندسین و شرکت های مشاور و پیمانکار برای طرح های عمرانی حسب مورد برابر مقررات مربوط.
– تهیه، کنترل و تصویب نقشه های طرح های عمرانی.
– نظارت عالیه برحسن اجرای طرح های عمرانی.
– رسیدگی به وضعیت مشاوران و پیمانکاران و سایر موارد مالی طرح های عمرانی.
– بررسی صورت وضعیت ها وموارد مالی طرح های عمرانی.
– برنامه ریزی و تأمین لوازم و مصالح مورد نیاز طرح های امانی.
– تحویل و تحول پروژه ها و تحویل نقشه های اجرا شده از مشاوران و نگهداری و ضبط نقشه ها.
– اجرای طرح های امانی مورد نیاز دانشگاه.
– تهیه ی نقشه و انجام محاسبات فنی برای طرح های امانی مورد نیاز واحدهای مختلف دانشگاه.
– نظارت برعملیات ساختمانی و تأسیساتی در واحدهای مختلف دانشگاه.
– برنامه ریزی تعمیرات اساسی و پیشنهاد بودجه ی لازم به مراجع ذی ربط و نظارت بر انجام تعمیرات اساسی در واحدهاي دانشگاه و تأييد اسناد مربوط.
– نظارت و انجام امور مربوط به تعمیر و نگهداری تأسیسات و ساختمان های مختلف دانشگاه.
– انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.
ادارات زیر مجموعه