اهم وظايف و فعاليتها
جمع بندي اعتبارات پيشنهاد شده توسط واحدهاي مختلف و بررسي برنامه ها و اعتبارات پيشنهاد شده در قالب فرم هاي مصوّب.
ابلاغ بخشنامه ي بودجه ي دانشگاه به واحدهاي تابعه براساس ضوابط كلي تهيه ي بودجه كشور، خط مشي دانشگاه و مصوبات هيأت امنا
همكاري با ديگر واحدها در امر تهيه و تنظيم بودجه ي پيشنهادي آن ها.
برنامه ريزي و ارائه ي طريق براي بهبود روش هاي انجام كار و تحول اداري و بهره وري.
ارائه ي بودجه ي پيشنهادي به مراجع ذي ربط و دفاع از آن با شركت در كميسيون ها و جلسات مربوط.
انجام طرحهاي مطالعاتي مربوط به اصلاح ساختار و تشكيلات سازماني، ساختار نيروي انساني، فرهنگ سازماني، سيستمها و روشهاي مورد عمل در دانشگاه.
تهيه ي پيش نويس موافقت نامه هاي جاري، عمراني، اختصاصي و ساير منابع تأمين اعتبار.
بازبيني فصلي عملكرد واحدها و ارائه ي پيشنهاد ترميم برنامه ي بودجه.
پيش بيني پست هاي سازماني به منظور تأمين نيروي انساني مورد نياز دانشگاه.
مطالعه و بررسي مستمر در سازمان و وظايف واحدهاي تابعه به منظور تفكيك و تقسيم صحيح وظايف بين واحدها و جلوگيري از تكرار وتداخل وظايف دانشگاه.
ابلاغ بودجه ي مصوب به هر يك از واحدها و سنجش ميزان پيشرفت عمليات در هر يك از واحدها با توجه به اعتبار مصوب و دريافت عملكرد.
بررسي و انجام كليه امور مربوط به تهيه و تنظيم بودجه دانشگاه.
بررسي سيستم ها و روشهاي اجرائي موجود دانشگاه واصلاح يا تغيير آن ها و بهينه سازي اقدامات موجود.
تهيه و تنظيم آمارهاي لازم در باره ي فعاليت ها و نيروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهاي تابعه به منظور اعمال نظر صحيح ومنطقي در مديريت دانشگاه و اطلاع رساني آمارهاي توليد شده.
بررسي مداوم وظايف سازماني دانشگاه و واحدها و چگونگي گردش كار در آن ها با توجه به توسعه ي دانشگاه.
برنامه ريزي براي بهبود مستمر مديريت و افزايش بهره وري در فرايند آموزش تحقيق و فناوري با عنايت به شايسته سالاري، ابتكار،خلاقيت و افزايش مشاركت و انعطاف سازماني.
انجام طرحهاي مطالعاتي براي تعيين اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آئين نامه هاي داخلي دانشگاه با هدف ساده سازي وهماهنگ ساختن آنها.
– برنامه ريزي و نظارت در زمينه بررسي سيستمها،روشها و رويه هاي مورد عمل در دانشگاه و انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح و بهبود آنها با هدف افزايش رضايتمندي كاركنان و ارباب رجوع ، تسهيل در انجام كارها و انطباق با نيازهاي جديد.
– پشتيباني،هدايت و نظارت برفعاليتهاي بهره وري و تحول اداري دانشگاه.
– برنامه ريزي جهت اجراي مصوبات شوراها و كميسيون بهره وري و تحول اداري دانشگاه.
– ارزيابي عملكرد و تهيه و تنظيم گزارش ادواري از اجراي برنامههاي تحول اداري و بهره وري در دانشگاه.
– اجراي برنامه هاي آموزشي،كارگاههاي آموزشي، برگزاري سمينار و گردهمائي در ارتباط با تحول اداري و بهره وري.
– تهيه و تنظيم ساختار سازماني (نمودار ، شرح وظايف و پست هاي سازماني) متناسب با وظايف و مسئوليتهاي واحدهاي تابعه ي دانشگاه با همكاري واحدهاي ذي ربط جهت ارائه به هيأت امنا.
– انجام اقدامات لازم جهت ابلاغ ساختار سازماني مصوب به واحدها پس از تصويب هيئت امناء.
– بررسي پيشنهادهاي واحدها در مورد تغيير و اصلاح پست هاي سازماني و شرح وظايف و تهيه ي گزارش هاي لازم و انجام اقدامات ضروري جهت رفع مشكلات سازماني آن ها.
– مطالعه و تشخيص نيازهاي آموزشي و كارآموزي كاركنان و اجراي برنامه هاي آموزشي براي كاركنان مزبور.
– مطالعه و بررسي و همكاري در امر طبقه بندي مشاغل كاركنان.
– تشخيص و تعيين رسته و رشته ي شغلي پست هاي سازماني دانشگاه با توجه به طرح هاي طبقه بندي مشاغل.
– شركت فعال و اظهار نظر پيرامون مسائل مطروحه در شوراها و كميته هاي مربوط.
– جمع آوري كليه ي آمارها و داده هاي مورد نياز دانشگاه
– تهيه و تنظيم آمارهاي لازم درباره ي فعاليت ها، نيروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهاي تابعه به منظور اعمال نظر صحيح ومنطقي در مديريّت دانشگاه.
– همكاري با اداره كل اداري و مالي در برگزاري مناقصه و انعقاد قرارداد با مهندسين و شركت هاي مشاور و پيمانكار براي طرح هاي عمراني حسب مورد برابر مقررات مربوط.
– تهيه، كنترل و تصويب نقشه هاي طرح هاي عمراني.
– نظارت عاليه برحسن اجراي طرح هاي عمراني.
– رسيدگي به وضعيت مشاوران و پيمانكاران و ساير موارد مالي طرح هاي عمراني.
– بررسي صورت وضعيت ها وموارد مالي طرح هاي عمراني.
– برنامه ريزي و تأمين لوازم و مصالح مورد نياز طرح هاي اماني.
– تحويل و تحول پروژه ها و تحويل نقشه هاي اجرا شده از مشاوران و نگهداري و ضبط نقشه ها.
– اجراي طرح هاي اماني مورد نياز دانشگاه.
– تهيه ي نقشه و انجام محاسبات فني براي طرح هاي اماني مورد نياز واحدهاي مختلف دانشگاه.
– نظارت برعمليات ساختماني و تأسيساتي در واحدهاي مختلف دانشگاه.
– برنامه ريزي تعميرات اساسي و پيشنهاد بودجه ي لازم به مراجع ذي ربط و نظارت بر انجام تعميرات اساسي در واحدهاي دانشگاه و تأييد اسناد مربوط.
– نظارت و انجام امور مربوط به تعمير و نگهداري تأسيسات و ساختمان هاي مختلف دانشگاه.
– انجام ساير امور محوله از سوي مقام مافوق.
ادارات زير مجموعه
گروه برنامه و بودجه
گروه تشكيلات
گروه تحول اداري و بهره وري
گروه آمار و اطلاعات