English العربية
دانشگاه عدالت
خانه
اداره طرح و توسعه

اهم وظايف و فعاليتها

جمع بندي اعتبارات پيشنهاد شده توسط واحدهاي مختلف و بررسي برنامه ها و اعتبارات پيشنهاد شده در قالب فرم هاي مصوّب.

ابلاغ بخشنامه ي بودجه ي دانشگاه به واحدهاي تابعه براساس ضوابط كلي تهيه ي بودجه كشور، خط مشي دانشگاه و مصوبات هيأت امنا

همكاري با ديگر واحدها در امر تهيه و تنظيم بودجه ي پيشنهادي آن ها.

برنامه ريزي و ارائه ي طريق براي بهبود روش هاي انجام كار و تحول اداري و بهره وري.

ارائه ي بودجه ي پيشنهادي به مراجع ذي ربط و دفاع از آن با شركت در كميسيون ها و جلسات مربوط.

انجام طرحهاي مطالعاتي مربوط به اصلاح ساختار و تشكيلات سازماني، ساختار نيروي انساني، فرهنگ سازماني، سيستمها و روشهاي مورد عمل در دانشگاه.

تهيه ي پيش نويس موافقت نامه هاي جاري، عمراني، اختصاصي و ساير منابع تأمين اعتبار.

بازبيني فصلي عملكرد واحدها و ارائه ي پيشنهاد ترميم برنامه ي بودجه.

پيش بيني پست هاي سازماني به منظور تأمين نيروي انساني مورد نياز دانشگاه.

مطالعه و بررسي مستمر در سازمان و وظايف واحدهاي تابعه به منظور تفكيك و تقسيم صحيح وظايف بين واحدها و جلوگيري از تكرار وتداخل وظايف دانشگاه.

ابلاغ بودجه ي مصوب به هر يك از واحدها و سنجش ميزان پيشرفت عمليات در هر يك از واحدها با توجه به اعتبار مصوب و دريافت عملكرد.

بررسي و انجام كليه امور مربوط به تهيه و تنظيم بودجه دانشگاه.

بررسي سيستم ها و روشهاي اجرائي موجود دانشگاه واصلاح يا تغيير آن ها و بهينه سازي اقدامات موجود.

تهيه و تنظيم آمارهاي لازم در باره ي فعاليت ها و نيروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهاي تابعه به منظور اعمال نظر صحيح ومنطقي در مديريت دانشگاه و اطلاع رساني آمارهاي توليد شده.

بررسي مداوم وظايف سازماني دانشگاه و واحدها و چگونگي گردش كار در آن ها با توجه به توسعه ي دانشگاه.

برنامه ريزي براي بهبود مستمر مديريت و افزايش بهره وري در فرايند آموزش تحقيق و فناوري با عنايت به شايسته سالاري، ابتكار،خلاقيت و افزايش مشاركت و انعطاف سازماني.

انجام طرحهاي مطالعاتي براي تعيين اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آئين نامه هاي داخلي دانشگاه با هدف ساده سازي وهماهنگ ساختن آنها.

–   برنامه ريزي و نظارت در زمينه بررسي سيستمها،روشها و رويه هاي مورد عمل در دانشگاه و انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح و بهبود آنها با هدف افزايش رضايتمندي كاركنان و ارباب رجوع ، تسهيل در انجام كارها و انطباق با نيازهاي جديد.

–   پشتيباني،هدايت و نظارت برفعاليتهاي بهره وري و تحول اداري دانشگاه.

–   برنامه ريزي جهت اجراي مصوبات شوراها و كميسيون بهره وري و تحول اداري دانشگاه.

–   ارزيابي عملكرد و تهيه و تنظيم گزارش ادواري از اجراي برنامه‌هاي تحول‌ اداري و بهره وري در دانشگاه.

–   اجراي برنامه هاي آموزشي،كارگاههاي آموزشي، برگزاري سمينار و گردهمائي در ارتباط با تحول‌ اداري و بهره وري.

–   تهيه و تنظيم ساختار سازماني (نمودار ، شرح وظايف و پست هاي سازماني) متناسب با وظايف و مسئوليتهاي واحدهاي تابعه ي دانشگاه با همكاري واحدهاي ذي ربط جهت ارائه به هيأت امنا.

–   انجام اقدامات لازم جهت ابلاغ ساختار سازماني مصوب به واحدها پس از تصويب هيئت امناء.

–   بررسي پيشنهادهاي واحدها در مورد تغيير و اصلاح پست هاي سازماني و شرح وظايف و تهيه ي گزارش هاي لازم و انجام اقدامات ضروري جهت رفع مشكلات سازماني آن ها.

–   مطالعه و تشخيص نيازهاي آموزشي و كارآموزي كاركنان و اجراي برنامه هاي آموزشي براي كاركنان مزبور.

–   مطالعه و بررسي و همكاري در امر طبقه بندي مشاغل كاركنان.

–   تشخيص و تعيين رسته و رشته ي شغلي پست هاي سازماني دانشگاه با توجه به طرح هاي طبقه بندي مشاغل.

–   شركت فعال و اظهار نظر پيرامون مسائل مطروحه در شوراها و كميته هاي مربوط.

–   جمع آوري كليه ي آمارها و داده هاي مورد نياز دانشگاه

–   تهيه و تنظيم آمارهاي لازم درباره ي فعاليت ها، نيروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهاي تابعه به منظور اعمال نظر صحيح ومنطقي در مديريّت دانشگاه.

–   همكاري با اداره كل اداري و مالي در برگزاري مناقصه و انعقاد قرارداد با مهندسين و شركت هاي مشاور و پيمانكار براي طرح هاي عمراني حسب مورد برابر مقررات مربوط.

–   تهيه، كنترل و تصويب نقشه هاي طرح هاي عمراني.

–   نظارت عاليه برحسن اجراي طرح هاي عمراني.

–   رسيدگي به وضعيت مشاوران و پيمانكاران و ساير موارد مالي طرح هاي عمراني.

–   بررسي صورت وضعيت ها وموارد مالي طرح هاي عمراني.

–   برنامه ريزي و تأمين لوازم و مصالح مورد نياز طرح هاي اماني.

–   تحويل و تحول پروژه ها و تحويل نقشه هاي اجرا شده از مشاوران و نگهداري و ضبط نقشه ها.

–   اجراي طرح هاي اماني مورد نياز دانشگاه.

–   تهيه ي نقشه و انجام محاسبات فني براي طرح هاي اماني مورد نياز واحدهاي مختلف دانشگاه.

–   نظارت برعمليات ساختماني و تأسيساتي در واحدهاي مختلف دانشگاه.

–   برنامه ريزي تعميرات اساسي و پيشنهاد بودجه ي لازم به مراجع ذي ربط و نظارت بر انجام تعميرات اساسي در واحدهاي دانشگاه و تأييد اسناد مربوط.

–   نظارت و انجام امور مربوط به تعمير و نگهداري تأسيسات و ساختمان هاي مختلف دانشگاه.

–   انجام ساير امور محوله از سوي مقام مافوق.

ادارات زير مجموعه

گروه برنامه و بودجه

گروه تشكيلات

گروه تحول اداري و بهره وري

گروه آمار و اطلاعات

تاریخ به روز رسانی: 1395/03/22
تعداد بازدید: 11852
کانال سروش ویکی پدیا
دانشگاه عدالت © 1395. تمامی حقوق محفوظ است
Powered by DorsaPortal